[Advaita-l] [advaitin] The nature of mUlAvidyA as per mUlAvidyAvAdins

Jaishankar Narayanan jai1971 at gmail.com
Tue Nov 29 20:38:36 EST 2022

Dear Bhaskar ji,

In Br Up Sambandha Bhasya bhasyakara says

स एष बीजाङ्कुरादिवदविद्याकृतः संसारः आत्मनि
क्रियाकारकफलाध्यारोपलक्षणोऽनादिरनन्तोऽनर्थ
इत्येतस्माद्विरक्तस्याविद्यानिवृत्तये
तद्विपरीतब्रह्मविद्याप्रतिपत्त्यर्थोपनिषदारभ्यते ॥

Further he says

कामादिदोषकर्मबीजभूताविद्यानिवृत्तये रज्ज्वामिव सर्पविज्ञानापनयाय
ब्रह्मविद्या आरभ्यते ॥

So avidyA is a bIja, cause. Sureshvara also talks about kArana-avidyA. This
kArana avidyA has both AvaraNa and vikshepa shakti which is revealed by
words like jnAna-abhAva, agrhaNa (AvaraNa) and samshaya, viparyaya
(vikshepa).

This kArana avidyA can never be atyanta-asat abhAva which is totally
opposed to Bhashya, shruti and yukti.

With love and prayers,
Jaishankar