[Advaita-l] Two types of Atma jnAni-s & their approach to reallife situation

Br. Pranipata pranipata at hotmail.com
Tue Jun 22 21:28:56 CDT 2010

Hari Om Sadanandaji, Pranaams!

yaH Atmani eva ramate na viShayeShu, yah AtmanA eva triptaH na annarasAdinA,
yah bAhyArthalAbha anapekShya Atmani eva saMtuShThaH yaH IdrshaH sanyAsI saH
eva  Atmavit - sarvataH vItatriShnaH iti arthaH(BG 3.18)

tasmAt tvam(he mumukSho) nistraigunyaH nirdvandaH niryogakShemaH AtmavAn
bhava.(BG 2.45)

 vimuktaH trIn guNAn atItya amrtatvam ashnute.(BG 14.20)

 vishuddha sattvasya guNAH prashAntaH svAtmAnubhUtiH paramA prashAntiH.
triptiH praharShaH paramAtmaniShThA yayA sadAnandarasaM samrcchhati.
(vivekacUDAmani 119)

The phala of the karma is enjoyed in the changed circumstances when the
actual enjoyment takes place and apUrva ensures this. If changes in external
situation(modern gadgets, comforts, etc.) stand by me during enjoyment, why
not changed internal mental state(shuddha sattva guna) stand by me and
ensure i do not get the effects of three gunas.

 In Shri Guru Smriti,
Br. Pranipata Chaitanya