[Advaita-l] 'VinAyaka' in ShAnkara GItA BhAShyam

Bhaskar YR bhaskar.yr at in.abb.com
Tue Jul 5 04:22:27 CDT 2011

gaNapatyatharvaSIrShAdyupaniShatsu gaNapateH viShayANAM jAgarUkatvAt|
"tvameva sarvaM KhalvidaM brahmAsi| tvaM
sAkShAdAtmAsi nityam|" ityAdyupaniShadvAkyaiH

praNAms Sri Ananda Hudli prabhuji
Hare Krishna

prabhuji, IMHO, this maNtra is there to show us the sarvavyApakatva of
parabrahman instead of proving the point that the gaNapati as a
personified deva is parabrahman.  Because in that gaNeshArthavasheershaM
itself it is said that tvam dehatrayAteetaH, tvam guNa trayAteetaH, tvaM
kAla trayAteetaH, tvaM avasthAtrayAteetaH, 'sarvOtOmAm pAhi pAhi
samantAt..tvam brahAtvam, vishNutvaM, rudrastvaM,indrastvaM, agnistvaM,
vAyustvaM etc.  So, instead of looking at this maNtra as the daNapati
devata mAntra, i would like to look at it as a sarvavyApakatva maNtra on
parabrahmaN.  As you know, same lines of maNtra-s you can find in
atharvaNi suryOpanishat as well. So, IMHO, in the name of sUrya, gaNapti
etc. shruti here telling us about sarvavyApakatva of parabrahman.  Kindly
correct me, if I said anything wrong here prabhuji.

Hari Hari Hari Bol!!!
bhaskar